4 Nisan 2009 Cumartesi

YESIL SAL YAPIMI

Arkadaslar yesil ücgen salin yapim asamalarini resimleyerek anlatmaya calisacagim.Ben sizin icin evde bulunan herhangi bir iple ve 2,5 numara tigla yaptim.Simdi ilk adim olarak 7 zincir cekip halka olusturuyoruz ve icine resimdede görüldügü gibi toplam 9 trabzan ama her 3 trabzan arasina 3 zincir cekerek ilk kücük ücgenimi olusturdum.Sonra döndürmeden önce 3 zincir cekiyorum.



Sira geldi ikinci siraya,burada salimi döndürdümki üst sirayi yapabileyim.Sonra gördügünüz gibi trabzanlar arasina cektigim 3 zincirlerin icinede trabzan dolduruyorum ama ayni sekilde tekrar 3 trabzan 3 zincir ve yine 3 trabzan.(Arkadaslar bu islem kenar kismi sürekli ayni olacak)Sonra 2 tane örümcek cekiyorum,örümceklerin uzunlugu normal olmali,ne kisa nede uzun olmasin.Tekrar kenar örneginin aynisini uyguluyoruz ve sonra 3 tane zincir cekiyoruz.(Arkadaslar burasida üst siraya gecmek icin cekilen zincir.Bütün gecislerde ayni uygulanacak)



Yine döndürdük ve üst siraya gectik,kenar modelini uyguluyoruz ve sonra 1 tane örümcek cekerek altta cektigimiz iki örümcegin ortasina arasinda 3 zincir olan 2 tane trabzan dolduruyorum.Sonra görüldügü gibi 1 tane örümcek ve yine kenar modeli + 3 zincir.



Simdi tekrar döndük ve asil modeli koyacagimiz siraya geldik,burada kenar modelini yapiyoruz ve 2 tane örümcekten sonra altta yapilan iki trabzanin ortasindaki üc zincirin icine 6 tane trabzan dolduruyoruz.Bu bölüm modelimizin esas bölümüydü ve sonra yine 2 tane örümcek+kenar modeli+3 zincir.



Döndük+kenar modeli+1 tane örümcek+ana modeli yapiyoruz(yukarda anlattigim,alttaki iki örümcegin ortasina 6 tane trabzan doldurmak)+1 tane örümcek+5 tane siki igne(bu siki igneler alt sirada yapilan 6 tane trabzanlarin üstüne yapilir)+1 tane örümcek+ana model+1 örümcek+kenar modeli+3 zincir.



Arkadaslar baktiginizda resime anlasiliyor sanirim,döndük üst sirada ayni islemler yapiliyor ve burada dikkat etmemiz gereken baska ayrintida= bir sirada her model arasina 1 tane örümcek cekerken diger sirada her model arasina 2 tane örümcek cekiyoruz.Yani islem hep ayni sistemle devam ediyor.Asagidaki resimdede bir ayrinti daha var,tekrar bu sirayi yazalim;kenar modeli+2 tane örümcek+5 tane siki igne+2 tane örümcek+3 tane siki igne(bu siki igneyide altta yapilan 5 siki ignenin üstüne yapmaliyiz,ortalayarak)+2 tane örümcek+5 tane siki igne+2 tane örümcek+kenar modeli+3 zincir.



Arkadaslar buralar ayni islemlerden olusuyor ama ben yinede birkac tane daha resim koyacagim.



8.ASAMA



9.ASAMA



Iste böyle arkadaslar elimden geldigi kadar anlatmaya calistim.Umarim yapabilmisimdir.Zaten insan yapmak istedigi zaman sadece resimlere bakarakta yapabilir.Cünkü kolay bir model özellikle profesyoneller icin.Elinize tig alip sirayi takip ettiginizde kendiliginden model dökülüyor.Kolay gelsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder